Retourneren
Hier vind je antwoord op al jouw vragen rondom retouren.
- Je kunt jouw aankoop bij Fixami binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
- Meld je retour altijd bij ons aan voor je deze opstuurt. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen.
- Je kunt jouw bestelling ook kosteloos retourneren in onze showroom.
Hoe stuur ik mijn pakket retour?
- Meld je retour aan via onze retourportal
- Verpak jouw product goed en stevig.
- Stuur je retourpakket naar ons op.
Naar retourportal
Kosten van retourneren
Wil je je bestelling (of een deel ervan) terugsturen? Dan zijn de verzendkosten voor het retourpakket voor eigen rekening. Terugbrengen in onze showroom is natuurlijk gratis.
Retourneer je de volledige bestelling?
Dan betalen wij de verzendkosten terug die je bij je oorspronkelijke bestelling hebt betaald.
Retourneer je maar een deel van je bestelling?
Dan krijg je alleen het bedrag terug van de geretourneerde producten, niet de oorspronkelijke verzendkosten.
Je krijgt het bedrag altijd terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.
Artikelen die je niet kunt retourneren
- Verf die speciaal voor jou gemengd is en kleurkaarten.
- Hygiëneproducten zoals airco's die door een F-gassengecertificeerde installateur moeten worden geplaatst of al zijn geïnstalleerd, luchtbevochtigers, koffiezetapparaten en stofzuigers – kunnen niet worden geretourneerd zodra de verzegeling is verbroken.
Wat is de status van mijn retour?
Zodra wij het geretourneerde product hebben ontvangen en beoordeeld zullen wij het bedrag dat je hebt betaald zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. We maken het snel voor je in orde!
Je kunt de status van je retour zelf inzien in onze retourportal.
Artikel kapot geleverd?
We doen ons uiterste best om je bestelling in topconditie bij je af te leveren. Maar hé, soms kan er iets misgaan. Dus nadat je je bestelling hebt ontvangen, raden we je aan om deze even te controleren op eventuele schade of ontbrekende items. Is er iets beschadigd of ontbreekt er iets in je levering? Volg dan ook bovenstaande stappen voor het aanmelden en verzenden van je retour.
Is je artikel kapot gegaan nadat je deze hebt gebruikt? Check dan even de garantiepagina.
Reparatie
Je kunt bij Fixami ook terecht voor reparatie van jouw product. Hiervoor gelden andere voorwaarden. Neem een kijkje op de reparatie-pagina voor meer informatie.
Bedenktijd is geen gebruikstijd
Houd er rekening mee dat de bedenktijd bedoeld is om het product te bekijken, niet om het te gebruiken. Als je het product meer hebt gebruikt dan nodig is om te beslissen of je het wil houden of als je de originele verpakking hebt vernield of weggegooid, ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering. Als het product niet meer in de staat verkeert waarin het in de winkel zou staan door het gebruik of door een beschadigde of ontbrekende verpakking, kunnen we je minder of geen geld teruggeven.
Je kunt je retour ook melden via het Modelformulier voor herroeping.
Heb je nog vragen?
Toch nog vragen over het retourneren van een product? Neem dan contact op met onze klantenservice.